Isnin, 16 November 2009

keluarga...



Dilahirkan dalam sebuah keluarga yang besar memang menyeronokkan, dimana hubungan itu tetap akrab sehingga kini. Dengan mempunyai 9 orang adik-beradik (5 perempuan & 4lelaki) membawa kepada sebuah keluarga yang penuh dengan ragam dan pelbagai wataknya. Dari seorang ulat buku kepada seorang yang sensitif, kuat tidur, peramah, keras kepala serta bermacam karenah telah membuatkan keluarga ini tidak pernah sunyi dari keriuhannya tersendiri. Adengan pergaduhan, kejar-mengejar, rambut ditarik sesama sendiri, tidak boleh berkongsi tempat tidur merupakan perkara yang membolehkan kita tertawa sendiri bila mengingatinya semula.
Saya, anak ke-4, termasuk dalam kategori yang nakal.Bersama 2 orang lagi adik yang lain, kami bertiga cukup untuk membuatkan hati kedua orang tua gelisah. Jika yang lain sibuk untuk ke kelas mengaji Al-Quran, kami akan sibuk mencari kawan untuk bermain. Berperang, menangkap ikan laga, berkubang di tali air adalah aktiviti harian. Walaupun tali pinggang arwah ayah dan rotan acapkali singgah di betis kaki, tetapi itu sikit pun tidak pernah membuatkan kami serik.
Benar, zaman kanak-kanak kita tidak pernah mengenali apa itu kesakitan, cuma yang kita tahu apa itu erti keseronokkan dan yang pasti ia tidak akan berulang kembali.

2 ulasan:

PPT berkata...

Saya sokong yang ariff....

hijau bumi Tuhan... berkata...

hoh, kulaan2, haha...
banjar mmg best, hehe...


salam perjalanan...